کتابخانه عمومی شهید مطهری حسن آباد
کتابخانه عمومی شهید مطهری حسن آباد

کتابخانه عمومی شهید مطهری حسن آباد

معرفی کتاب بازی های ریتمیک برای همه سنین

هر انسانی در عمق وجود خود عاشق بازی، حل معما، درست کردن پازل و بازی های حرکتی است.

بازی هایی که شامل حرکات، موسیقی، شعر و آواز هستند، قرن هاست برای ایجاد تمرکز و آرامش کودکان به کار می روند و ارتباطی بین مغز و سیستم مرکزی اعصاب برقرار می کنند که همانند رودخانه ای است که از کشمکش های خوشایند بین حواس شنوایی، بینایی، لامسه و حرکت تشکیل شده است. این بازی های جهانی قادرند توانایی فرد را در مقابل مشکلات افزایش دهند و اضطرابهای درونی او را کم کنند و در مقابل مهارت های فردی و اجتماعی اش را گسترش دهند.

در حال حاضر، بسیاری از بازی های کامپیوتری تک نفره جایگزین بازی های ریتمیک بزرگسالان شده اند و به این بازی ها کمتر پرداخته می شود.

کتاب  حاضر، یکی از منابع مناسب موجود برای درک ریتم موسیقی است و بیشتر بازی هایش برای تمام گروه های سنی قابل اجرا و جذاب است.

کتاب بازی ریتمیک برای همه سنین در 7 فصل و با معرفی تعداد زیادی بازی نوشته شده که برخی از این بازی ها چند مرحله ای هستند. با استفاده از بازی های این کتاب در کنار آموزش ساز، درک موسیقی در هنرجو درونی می شود و هنرجو به درک بهتری از ریتم و حالات اجرا می رسد. این کتاب را که رابرت ام. آبرامسون نوشته و خانم ندا نصیری به فارسی ترجمه کرده، نشر نیکا در 140 صفحه منتشر کرده و 2 لوح فشرده هم که حاوی آهنگ های پیشنهادی نویسنده کتاب است، همراه آن عرضه شده است.

منبع: هفته نامه سلامت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.