کتابخانه عمومی شهید مطهری حسن آباد
کتابخانه عمومی شهید مطهری حسن آباد

کتابخانه عمومی شهید مطهری حسن آباد

معرفی کتاب راهکارهای توانمندسازی مغز



کتاب راهکارهای توانمندسازی مغز، نوشته ریچارد لویتون و ترجمه منوچهر شادان، نه تنها به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند، بلکه با تمرینات فکری، ورزش، تغذیه مناسب و ... به شما راه هایی را نشان می دهد که بدن خود را بشناسید. داعیه کتاب این است که اگر می خواهید ذهنی خلاق داشته باشید، اگر می خواهید با تمرینات ساده ذهن خود را جوان کنید و اگر می خواهید آلزایمر به سراغ تان نیاید، بهتر است تمرینات این کتاب را مطالعه کنید.

در مقدمه کتاب می خوانیم: ((در جهان دلیل وجود ندارد که وقتی شما پا به سن می کذارید، قدرت ذهنی خود را از دست بدهید. درست است که در سال های اخیر توجه عموم بر انسان هایی متمرکز شده که بر اثر بیماری فلاکت بار آلزایمر قدرت ذهنی خود را از دست داده اند و این نیز درست است که شما غالبا با افراد سالخورده ای مواجه می شوید که فراموشکار شده اند و حرکاتشان سست و بی رمق است ولی هیچکدام از اینها دلیل نمی شود که راه جلوگیری و مقابله با مصایب ناشی از سالخوردگی وجود نداشته باشد. امروزه بخش عظیمی از جمعیت که بر اثر بالارفتن میزان زاد و ولد -خاصه بعد از جنگ دوم جهانی- به پیری زودرس گرفتار شده اند، مدام از خود می پرسند ((آیا من باید قدرت ذهنی خود را صرفا به خاطر سالخوردگی از دست بدهم؟))

پاسخی که این کتاب با تاکید فراوان به سوال فوق می دهد این است: ((به هیچ وجه!)) شما از همین امروز می توانید قدرت طبیعی ذهن خود را بازیابید و مغزتان را در مقابل سالخوردگی مقاوم کنید، به طوری که هرگز دچار ضعف ذهنی نشوید ...))

در این کتاب 86 راز و 36 تمرین توانمندسازی مغز در 7 فصل جداگانه تشریح شده است. 

منبع: شماره 577 هفته نامه سلامت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.